Гриневич назвала головні досягнення освіти за минулий рік та оголосила список пріоритетів на 2019-й (відео)

Гриневич назвала головні досягнення освіти за минулий рік та оголосила список пріоритетів на 2019-й (відео)

Підсумки роботи Міністерства підбивали у Києві під час прес-конференції «Робота МОН: підсумки 2018-го/візія 2019-го». Захід, який відбувався у креативному просторі Fedoriv Hub, проходив за участі Міністра та її заступників – Павла ХобзеяЮрія РашкевичаРомана Греби та Максима Стріхи.

Міністр освіти і науки України, представник партії "Народний фронт" Лілія Гриневич назвала 10 основних здобутків МОН 2018 року та оголосила список пріоритетів на 2019 рік.

Підсумки роботи Міністерства підбивали у Києві під час прес-конференції «Робота МОН: підсумки 2018-го/візія 2019-го». Захід, який відбувався у креативному просторі Fedoriv Hub, проходив за участі Міністра та її заступників – Павла ХобзеяЮрія РашкевичаРомана Греби та Максима Стріхи.

2018-й був для нашого Міністерства досить складним та інтенсивним – роком імплементації  трьох законів: закону «Про освіту», закону «Про вищу освіт», закону «Про наукову і науково-технічну діяльність», – зазначила Лілія Гриневич.  

Лілія Гриневич представила ТОП-10 основних здобутків 2018-го року та коротко прокоментувала кожний пункт. Також вона підкреслила, що ця десятка була сформована в залежності від віку споживачів.

 ТОП-10 здобутків Міністерства освіти і науки у 2018 році 


 1. Створено 22 тис місць у дитсадках впродовж року

Доступність дошкільної освіти залишається безумовним пріоритетом співпраці МОНу та органів місцевого самоврядування. Лілія Гриневич підкреслила, що вони послідовно виконують план, розроблений з ініціативи прем’єр-міністра Володимира Гройсмана.  

 2. Усі першокласники прийшли в Нову українську школу

У 2018-му році стартувала реформа НУШ, і вже 40 з половиною тисяч вчителів, які викладають, є вчителями початкових класів чи іноземної мови, успішно пройшли передпідготовку. В обладнання початкових шкіл за рік зроблено вагому інвестицію.   

 3. Доступна шкільна освіта – створено 286 додаткових опорних шкіл, у 1-й клас діти йшли за місцем проживання, а не за сумнівними конкурсами, створено  561 інклюзивно-ресурсний центр

В цьому році почав діяти Державний стандарт початкової освіти. Щоб покращити рівень доступності шкільної освіти, в Україні додатково створили 286 опорних шкіл. Крім того, запроваджений принцип набору до першого класу за місцем проживання. Ще одним пріоритетом для нас є інклюзивна освіта. Кількість інклюзивних класів збільшилась на 5 тисяч. Спільними силами ми почали створювати мережу інклюзивно-ресурсних центрів, – акцентувала увагу Лілія Гриневич.

 4. Модернізація профосвіти – створено 50 навчально-практичних центрів з сучасним обладнанням для навчання за найбільш гостродефіцитними професіями

Відбувається активна модернізація професійно-технічної освіти, а також розвиток мережі навчально-практичних центрів за найбільш дефіцитними професіями. Цьогоріч створено 50 НПЦ, а разом по Україні –100.

 5. Створено Національне агентство із забезпечення якості вищої освіти 

Нарешті ми створили Національне агентство забезпечення якості вищої освіти, а це той основний орган, який повинен забезпечити якість вищої освіти в Україні. Адже вона відчутно різна між тими чи іншими навчальними закладами, – додала Лілія Гриневич.

 6. Вступ на магістратуру на правничі спеціальності здійснюється тільки за зовнішніми екзаменами

Вступ на магістратуру правничих спеціальностей відбувався за зовнішніми іспитами. Розподіл держзамовлення так само, як і на бакалаврат, проходив за принципом «місце за тим, хто має найбільшу кількість балів».

 7. Відродження учнівського та студентського спорту: Україна вперше за багато років узяла участь у Всесвітній гімназіаді та перемогла

Міністерка підкреслила, що учнівський та студентський спорт – це надзвичайно важливий елемент, який необхідно інтенсифікувати в Україні якомога швидше та якісніше.

 8. Розвиток антарктичних досліджень

Цей рік ознаменувався розвитком антарктичних досліджень. Вперше за 22 роки ми вклали гроші в покращенні інфраструктури нашої антарктичної станції імені Вернадського, безпосередньо на її оновлення. Збільшується палітра самих антарктичних досліджень, і взагалі – діяльність навколо антарктичного центру сильно інтенсифікувалася, – зазначила міністр.

 9. Успішна участь у міжнародних програмах: Горизонт 2020 та нове вікно Еразмус+

Ці програми дадуть можливість більшій кількості талановитих студентів, викладачів та науковців інтегруватися в міжнародну діяльність, в європейський освітній і науковий простір.

 10. Удвічі більше наукових установ та вишів отримали доступ до баз даних Scopus та Web of science

Процес діджиталізації допомагає українській освіті вийти на якісно новий рівень: це доступність до оригінальних баз даних, завдяки яким реально провести будь-яке ґрунтовне дослідження.

На прес-конференції, крім здобутків, представили ТОП-10 пріоритетів 2019 року, які МОН в обов’язковому порядку має реалізувати.


 ТОП-10 пріоритетів 2019-го року 

Гриневич назвала головні досягнення освіти за минулий рік та оголосила список пріоритетів на 2019-й (відео) 

Гриневич назвала головні досягнення освіти за минулий рік та оголосила список пріоритетів на 2019-й (відео)

 1. Розвиток реформи НУШ – знову в перший клас, новий Державний стандарт базової освіти

Розвиток реформи НУШ – це одне з пріоритетних завдань, і ця реформа запроваджується на десятиліття. Ми знову стоїмо перед викликом: нове обладнання, перепідготовка вчителів. Маємо надію у 2019 році, що ми разом з органами місцевого самоврядування врахуємо ті виклики, які ми зустріли під час імплементації реформи, – поділилася Міністерка. – Також розраховуємо представити Державний стандарт базової освіти.

 2. Гідність кожної дитини: доступна вбиральня, анти-булінг та інклюзія

В Україні існують серйозні проблеми з булінгом, тому цього року ухвалили відповідний закон та провели  антибулінгову кампанію, яка продовжить діяти й у 2019-му. Крім того, ще не в усіх школах, особливо на сільських територіях, є теплі вбиральні для дітей. Щоб вирішити це питання, МОН працюватиме над тим, щоб надати можливість кожній дитині у будь-якій школі піти до теплої комфортної вбиральні.

 3. Нові механізми професійного зростання вчителів: добровільна сертифікація та механізм «гроші за вчителем»

1 тисяча вчителів матимуть змогу пройти сертифікацію та підвищити свою заробітну плату на 20%. Також діяти механізм «гроші за вчителем на підвищення кваліфікації».

 4. Початок роботи освітнього омбудсмена

Ще один пріоритет у 2019 році – початок роботи освітнього омбудсмена. Інституція введена  законом «Про освіту»після прийняття необхідних документів Кабміну. Ця посадова особа відповідатиме за виконання завдань із захисту прав у сфері освіти.   

 5. Діджиталізація освіти: Інтернет та комп’ютери в сільські школи

Світ сьогодні є цифровим, і для того, щоб наші діти могли отримати необхідні компетентності ХХІ століття, вони мають пізнавати їх через систему освіти. Ми зробимо акцент на сільській освіті, тому що сьогодні вона має значно менші можливості ніж міська. Зокрема, у сфері підключення до швидкого Інтернету та роботи з цифровими ресурсами, – пояснила Лілія Гриневич.  

 6. Старт масштабної реформи професійної освіти: нові стандарти та інфраструктурний проект на 58 млн євро

Ми розпочинаємо спільний проект з Європейським союзом, і саме в цьому році вже підписали угоду з ЄС. 58 мільйонів євро буде вкладено в інфраструктуру професійної освіти, а також в покращення стандартів, – наголосила Міністерка. – Для нас дуже важливо розвивати й надалі нові підходи у професійно-технічній освіті, зокрема, методом запровадження дуальної освіти.

 7. Становлення Національної системи кваліфікацій: зв’язок між ринком праці та освітою

Робота НАК дозволить гармонізувати українську та європейську системи рівнів кваліфікацій, орієнтувати систему освіти на потреби ринку праці, визнавати результати неформального та інформального навчання тощо.

 8. Старт Національного фонду досліджень

Основним завданням Фонду є грантова підтримка фундаментальних наукових досліджень, прикладних наукових досліджень і науково-технічних (експериментальних) розробок.

 9. Початок роботи центрів колективного користування обладнанням у закладах вищої освіти

Наукове обладнання дуже дороге, і ми обрали саме ту систему, яку нам рекомендували і європейські колеги. Вже створено 8 центрів колективного користування обладнанням, а планується створити ще 4 – і ця мережа запрацює у 2019 році, – зазначила Гриневич.

10. Базове фінансування науки в університетах

Базове фінансування науки в університетах допоможе коректно виділити кошти на проведення пріоритетних досліджень, оновлення обладнання та на зарплату технічного персоналу.

 

 
 
 
 
Джерело: Всеосвіта 
 

  • Автор: Журналіст
  • Переглядів: 188
  • Коментарів: 0
  • 4-01-2019, 10:43
реклама партнерів

Інформація до новини

Шановний користувач, Ви зайшли на сайт як не зареєстрований.
Ми пропонуємо Вам зареєструватись або зайти під своїм логіном.
Адміністрація не несе відповідальності за коментарі користувачв. Якщо Ви побачили рекламу, або непристойні коментарі, будь-ласка натисніть кнопку "СКАРГА".


Добавление комментария

Ваше Имя:
Ваш E-Mail:
Код:
Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив
Введите код: