Будні Скадовського порту

 
Скадовськ, як відомо, починався з порту. Наскільки важливий порт для міста сьогодні? Чим живе Скадовський морський порт? І що ж там відбувається за високим парканом? Молоді активні скадовчани, які об'єдналися у соціальній мережі у "Клуб Любителів Скадовська", вирішили самотужки розібратися в цій темі і відповісти на питання скадовчан. В травні місяці вони організували екскурсію в Скадовський морський порт і провели інтерв'ю з керівником підприємства. 

Екскурсія в Скадовський морський порт.

Історія міста Скадовська почалася з порту, який був закладений в поміщиком С.Б. Скадовським в 1894 році. Датою народження порту вважається прийом першого судна, яке прийшло у Скадовськ 7 липня 1894 року на завантаження зернових.

Найкращими стали 2005-2009 роки. Значно зросли вантажообіг і видобуток будівельного піску в затоці. За допомогою турецької компанії «Караденіз» різко зріс вантажопотік на паромній лінії Скадовськ - Зонгулдак, а в 2007 році він досяг рекордного значення - 17000 великовантажних автомашин за рік. Порт перетворювався в найбільший поромний центр України. У цей період був побудований портовий елеватор потужністю 20 тис. тонн одноразового зберігання зернових вантажів. Приступали до будівництва комплексу для обробки суден типу Ro-Ro з причалами глибиною 8,5 метра.

У 2013 році начальником Скадовського філії ДП «АМПУ» став Олег Проточенко. Ось, у нього ми і вирішили дізнатися про діяльність Скадовського Морського порту. Олег Миколайович люб'язно запросив нас на екскурсію до порту. Зустріч виявилася достатньо цікавою та пізнавальною. Нас супроводжували Проточенко Олег Миколайович, заступник директора ДП «Скадовський морський торговий порт» Литвиненко Олександр Іванович та заступник начальника Скадовскої філії «АМПУ» Кугут Олександр Станіславович. Які відповіли на всі наші питання, змалювали дійсну ситуацію в порту і в галузі взагалі, поділилися планами на майбутнє та реальними прогнозами розвитку Скадовського морського порту.

Олег Проточенко, начальник Скадовскої філії Адміністрації Морських портів України:

Чим саме зараз займається Скадовський морський порт?
На сьогодні порт в основному займається перевалкою брухту чорних металів. З 2015 року в порту з'явилися нові види вантажів - металобрухт, генеральні вантажі. В майбутному кількість потоку метало-перевезень плануємо наростити в 4 рази. Наразі це надало можливість ДП "Скадовський МТП" погасити заборгованість із зарплати та частину інших фінансових зобов'язань.

Коли в акваторії порту останній раз проводилися днопоглиблювальні роботи і який це принесло результат?

Прагнучи поліпшити інфраструктуру, АМПУ провела тут днопоглиблювальні роботи, на які було витрачено близько 3 млн грн. Фактичні глибини в акваторії та на підхідному каналі до Скадовського морського порту були приведені до паспортних 6 м. Головний результат днопоглиблення - відновлення функціонування поромної лінії Скадовськ-Зонгулдак.

 

Які плани на майбутнє?

Сьогодні на Чорному морі діє дуже жорстка конкуренція. При цьому основні конкуренти - російські порти. Реалізувати програму модернізації порту за рахунок власних коштів в нинішніх умовах практично не можливо. Для розвитку термінальних потужностей потрібні приватні інвестиції. Зміни дозволять оновити основні фонди за рахунок інвестицій, збільшити число суднозаходів, вантажоперевалку і т.д. Інвестори отримають можливість створення і розвитку терміналів на прозорих і зрозумілих умовах, забезпечення взаємодії між різними видами транспорту і інше. Зміцненню за Скадовським портом іміджу поромного сприяли, з одного боку, зручне географічне положення підприємства, з іншого - наявність розвиненої транспортної інфраструктури: по прямій та не дуже завантаженій іншим автотранспортом дорозі великовантажні автомашини йдуть з порту вглиб України - промислові центри України, а також до кордонів з Польщею та іншими країнами Европи.

 

Скадовський морський порт має дуже гарні перспективи. Які ще напрямки плануєте розвивати?

Справа в тому, що в Скадовську після розвалу Союзу практично не залишилося великих підприємств, крім порту. І наші відрахування в значній мірі формують місцевий бюджет. Ще один напрямок розвитку для нашого підприємства - зернове. До Скадовську примикають родючі землі, які здавна давали зерно на експорт. Прямо за парканом порту знаходиться хлібоприймальне підприємство, яке зараз може переробляти 30 тис. тонн і більше.

  

Але при взаємовигідному для нас вирішенні питання про виділення земельних майданчиків для будівництва трьох нових ємностей, порт зможе перевантажувати 150 тис. тонн і більше зерна на рік. Зараз ми не займаємося видобутком піску, тому що немає збуту. Щоб вона стала рентабельною, потрібно збувати в місяць хоча б 25 тис. тонн.

У порту 5 причалів. Які з них функціонують, в якому вони стані та чи потребують реконструкції?

Дійсно на сьогоднішній день в порту повноцінно функціонує тільки 3 причали - № 1,2,3 . Згідно з планом розвитку Скадовського морського порту, заплановані роботи по відновленню причалу № 4 (ділянка 2) та причалу № 5. У 2016 році будуть проведені роботи з берегоукріплення причалу № 4. Діючих причалів цілком достатньо для проведення перевантажувальних операцій. На причалі № 1 є можливість перевалювати сипучі вантажі, на причалі № 2 - генеральні, тарно-штучні, накатні, на причалі № 3 - накатні, тарно-штучні, а за допомогою Скадовського хлібоприймального підприємства і зернові вантажі.

 

У 2008 році було заморожено будівництво причалу 1а. Всі ми про нього десь чули. Чи плануєте ви закінчити причал?

Новий більш глибоководний причал, до якого зможе швартуватися кормою одночасно три пароми, буде набагато зручніше для судів. Їм не доведеться заходити в вузький ківш акваторії, як вони це роблять сьогодні. Значно покращаться умови безпеки мореплавання. Новий причал дозволить працювати вже не з трьома, а з п'ятьма та більше поромними лініями. А число обробленого автотранспорту портовики планують довести згодом до 30 тисяч автомашин. Це більше, ніж проходить сьогодні автомашин через всі українські морські торговельні порти. Запуск даного перевантажувального комплексу збільшить пропускну спроможність порту і скоротить час обробки суден. Незважаючи на тимчасовий спад, турецькі перевізники, вантажовідправники налаштовані дуже оптимістично і кажуть про можливість в найближчому майбутньому істотно нарощування переробки великовантажних автомобілів через Скадовськ, в разі появи сучасного поромного комплексу.

 

На якому етапі будівництво і коли плануєте закінчити?

На 2017 рік плануються інвестиції з державного бюджету.
Але для реалізації цього проекту потрібен інвестор. На мій погляд, мова повинна йти про вітчизняного інвестора. І першою умовою реалізації інвестиційного проекту повинна бути можливість для інвестора отримати побудований комплекс в користування на максимально тривалий термін, наприклад, на 49 років. З огляду на особливості проекту, інвестор отримає ексклюзивне право здійснювати в рамках поромного комплексу стивідорні роботи, агентування, експедирування і т.д.

 

На чому порт заробляє?

Від числа суднозаходів, від цього ростуть портові збори, плати за інші послуги, що надаються в порту (причальні, енергопостачання, питна вода, стоянки і т.д.).
Немає сумнівів, що реалізація інвестиційного проекту з будівництва паромного комплексу в Скадовську стане серйозним поштовхом до розвитку паромних шляхів на Чорному морі.

 

Міфи та їх розвінчання:

Чи розглядається можливість будівництва залізниці до порту?

Порт займався перевезенням автотранспорту судами типу RО-RО на поромних лініях Скадовськ-Зонгулдак, Скадовськ-Стамбул. Існуючих автомобільних доріг було цілком достатньо. Реалізувати це складно оскільки з обох сторін порт межує з міськими пляжами, а до найближчої вузлової станції - не більше 40 км. Але перспективи у цього проекту є. І розмови такі зараз ведуться на вищому рівні.

 

Чому останнім часом порт став закритим для жителів міста, та чому закритий пірс біля порту, на якомк зазвичай гуляли скадовчани?

З приводу закритості - все пов'язано з тим, що ми - перший порт від Криму, перебуваємо в режимі підвищеної готовності і під прикриттям. Весь периметр під цілодобовим наглядом. Звідси і камери, і додаткове освітлення. Ми повинні дотримуватися правил безпеки і розуміти, що це необхідні заходи в цій складній ситуації. Що стосується закриття пірсу, як я вже говорив раніше меру міста: по-перше, це ще одна міра безпеки всього порту. По-друге, почастішали випадки з потопельниками, ми зобов'язані були вжити заходів. У минулому році був випадок, коли хлопець потонув звернувши собі шию, ще одного потопельника виловили після Паски в районі того ж пірса. Влітку він буде відкритий в денний час, усі бажаючі матимуть можливість прогулятися та користуватися послугами прогулянкових катерів.

 

Питання з приводу фарватеру: існує думка що чистки фарватеру забруднюють затоку і зону пляжів. Чи це правда?

Я працюю тут вже більше двадцяти років, і скажу вам, що фарватер за своєю специфікою не може нічого забруднювати. Скажу вам більше - він очищає затоку. У нас бували різні комісії, присутній і наш теперішній мер, ми наочно показували процедуру чищення. Всі своїми очима бачили, що мул нікуди не йде з місця його скидання.

 

Своїми думками з приводу здоров'я Джарилгацької затоки також поділився Олександр Мальгін, який працює в Скадовському морському порту з 1968 року (ця людина є жива легенда нашого порту):

 Буксир з однойменною назвою Скадовськ. На ньому працює найдосвідченіший робітник порту Мальгин. 

"Я пам'ятаю часи, коли вода в затоці була прозорою як в Карибському басейні. Справжньої шкоди затоці завдає прісна вода. Саме опріснення води стало причиною зникнення молюсків і багатьох видів риби в затоці. Наша акваторія здатна самовідновлюватися, я вже спостерігав таке явище, коли опріснення було мінімальним. Джарилгацька затока - унікальне місце, яке необхідно берегти. "

З приводу кранів. Куди вони поділись? Раніше їх було 4, зараз один?

3 з 4 кранів які раніше знаходились на території порту, на данний час перебувають в портопункті Хорли який видобуває пісок для нашого порту.

 

Скадовські крани працюють саме тут 

В Хорлах видобувають пісок для нашого порту 

Наш порт зараз переживає не найкращі часи. Та широка програма розвитку і реконструкції порту спрямована на нарощування виробничої потужності. Підприємство не припиняє роботу і впевнено дивиться в майбутнє. З приходом інвесторів планується створення перевантажувальних комплексів, будівництво або реконструкція причалів та інших гідротехнічних споруд. Результатом виконання цих заходів буде збільшення потужності порту з переробки вантажів. Основні напрямки, якими буде займатися порт, це прийом і обробка поромів типу Ro-Ro, Ro-PAX, це збільшення експорту зернових вантажів за рахунок обробки суден валовою місткістю 5000 тонн. Це створення комплексів з видобутку і реалізації морських будівельних пісків Джарилгацької затоки. Портовики не виключають і можливості залучення нових вантажопотоків. Над цим постійно йде робота в адміністрації спільно з ДП «Скадовський МТП» та агентськими, експедиторськими компаніями.

Бухта технічних кораблів які обслуговують порт 

Ми в свою чергу хочемо побажати Скадовському морському порту успішної работи. Щоб найближчим часом спільними зусиллями, спираючись на партнерів та інвесторів, Скадовський порт став одним з найбільш стабільних і процвітаючих транспортних вузлів всієї країни.

Джерело: Публікація Pavel Myata https://www.facebook.com/groups/iloveskadovsk/permalink/1589424704702762/?pnref=story
  • Автор: Журналіст
  • Переглядів: 1 267
  • Коментарів: 0
  • 17-06-2016, 12:13
реклама партнерів

Інформація до новини

Шановний користувач, Ви зайшли на сайт як не зареєстрований.
Ми пропонуємо Вам зареєструватись або зайти під своїм логіном.
Адміністрація не несе відповідальності за коментарі користувачв. Якщо Ви побачили рекламу, або непристойні коментарі, будь-ласка натисніть кнопку "СКАРГА".


Добавление комментария

Ваше Имя:
Ваш E-Mail:
Код:
Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив
Введите код: