Вимремо як мамонти. Чому антибіотики більше не працюють і чим це загрожує кожному з нас

Ми всі звикли лікувати багато хвороб тижневим курсом таблеток. І навіть бурчимо, що кілька сотень гривень за такий курс - дорогувато. Що ж, можливо, скоро ми будемо ностальгувати за цими часами. Всесвітня організація охорони здоров'я попереджає, що незабаром люди почнуть вмирати без ліків, які зараз коштують копійки.

За всю історію, такі хвороби, як пневмонія, туберкульоз, гонорея та сальмонельоз вбили більше людей, ніж вогнепальна зброя і бомби. Завдяки винаходу антибіотиків на початку минулого століття, ці та інші захворювання перестали нести велику небезпеку здоров'ю, а середня тривалість життя людини збільшилася на 25 років.

Тепер же люди можуть самостійно можуть підвищити рівень власної смертності і повернути колишню силу вірусам, які катували людство довгий час.

З такої нагоди, з 12 до 18 листопада 2018-го Всесвітня організація охорони здоров'я (ВООЗ) проводить тиждень обізнаності про антибіотики. Багато людей недооцінюють проблему і вважають, що це не стосується їх безпосередньо. Хоча, звичні для нас препарати несуть величезну цінність, і якщо ми не навчимося правильно їх вживати, - стійкість до антибіотиків незабаром може повернути нас в Середньовіччя.

Що не так з антибіотиками?

На поточний момент ці препарати використовують мільйони людей щодня. Через таку популярність та неправильне застосування цих препаратів, небезпечні бактерії вже почали виробляти до них стійкість і лікувати поширені хвороби стає все складніше.

У ВООЗ говорять про так звану пост-антибіотичну еру, яка може настати, якщо людство не вирішить проблему стійкості до антибіотиків.

Чому проблему складно вирішити?

Головною перешкодою є сучасна ринкова економіка. Вчені-медики як і раніше розробляють нові антибіотики, що діють, але вони можуть ніколи не дійти до масового споживача.

Професор біохімії університету Макмастера Джеррі Райт пише, що влітку 2018-го дві фармацевтичні компанії в США отримали державний дозвіл на продаж нових антибіотиків. Але, як тільки більшість гравців ринку побачили компанії, які можуть стати монополістами і врятувати сотні тисяч життів, - їх акції тут же впали.

А оскільки розроблення, тестування і виведення антибіотиків на ринок можуть коштувати сотні мільйонів доларів, - компанії не будуть розробляти ліки без повної впевненості в тому, що цей бізнес окупиться.

Або ж, ціна на антибіотики, що діють, зросте до рівня рідкісних ліків від раку, і вони стануть доступними тільки для заможних людей.

Чим це загрожує?

Крім повернення смертельних інфекцій, з якими зараз справляються копійчані препарати, відсутність якісних антибіотиків зробить вкрай небезпечним навіть лікування незначних травм і найпростіші медичні операції.

Професор Райт впевнений, що наслідки будуть жахливими для сфери охорони здоров'я, адже через ризик зараження лікарі не зможуть лікувати людям зуби, протезувати суглоби і проводити ряд інших необхідних сьогодні процедур.

"Люди, які не помруть, будуть хворіти частіше і довше, що збільшить вартість лікування. Тривалість життя впаде до рівня початку 19 століття, а золота ера антибіотиків доведе, що це був лише короткий, щасливий сплеск в історії", - пише Джеррі Райт.

Як цього уникнути?

Такі події, як тиждень обізнаності про антибіотики ВООЗ, повинні нагадати людям, що ця проблема стосується зокрема кожного.

Експерти радять підвищити увагу до способів і частоти вживання антибіотиків. Серед іншого, рекомендується: завжди шукати інші шляхи лікування і звертатися до професіоналів, перш ніж пити антибактеріальні засоби; ні в якому разі не вживати ліки самостійно і не пропонувати їх іншим людям; ну і, звичайно, підвищувати рівень особистої гігієни і піклуватися про своє здоров'я.

Рятівниця з Малайзії

25-річна малайзійська студентка Шу Лам разом з колегами з університету Мельбурна розробила метод боротьби з супербактеріями, які успішно протистоять всім відомим антибіотикам.

Суть відкриття полягає в новому полімеризованому пептиді, який є структурою з повторюваних ланцюгів білків у формі зірки, здатних вбивати шість різних супербактерій без допомоги антибіотиків, руйнуючи їх клітинні мембрани.

Метод отримав назву SNAPP (структурно наноінженерні антимікробні пептидні полімери).

Багато експертів поспішили назвати відкриття справжньою революцією, порівнянною з відкриттям антибіотиків. Деякі медики вважають, що розробка Шу Лам змінить вигляд сучасної медицини.

Факт, що її "зірки" працюють в лабораторії, дійсно вселяє оптимізм. Особливо, якщо враховувати, що під час експериментів всі ворожі бактерії незмінно гинули. А їх наступні покоління не показували нових здібностей до протистояння білку, придуманому Лам.

На відміну від антибіотиків, які "отруюють" бактерії, найчастіше попутно атакуючи сусідні здорові клітини, полімерні пептиди Лам не завдають шкоди організму. Вони безпосередньо впливають на бактерії, проникаючи в них і дестабілізуючи їх клітинні мембрани.

Звичайно, радіти поки що рано, адже Лам випробувала свій метод тільки на лабораторних мишах, а до клінічних випробувань і експериментів з людьми повинні пройти роки.

Джерело: НВ

Сначала зайдите на главные новости Херсона, Херсонская городская газета и останетесь здесь навсегда
  • Автор: Журналіст
  • Переглядів: 281
  • Коментарів: 0
  • 20-11-2018, 08:30

реклама партнерів

Інформація до новини

Шановний користувач, Ви зайшли на сайт як не зареєстрований.
Ми пропонуємо Вам зареєструватись або зайти під своїм логіном.
Адміністрація не несе відповідальності за коментарі користувачв. Якщо Ви побачили рекламу, або непристойні коментарі, будь-ласка натисніть кнопку "СКАРГА".

Добавление комментария