Медична реформа: лікар відмовляє лише в двох випадках

 Медична реформа: лікар відмовляє лише в двох випадках 

З початком кампанії «Лікар для кожної сім’ї» у деяких закладах первинної медичної допомоги зафіксовані порушення права пацієнтів на вільний вибір лікаря. Прес-служба МОЗ України нагадує, що відмовити в підписанні декларації можуть лише з двох причин: заклад ще не підключений до електронної системи охорони здоров’я або всі лікарі закладу набрали оптимальну кількість пацієнтів.

Що робити, якщо вам відмовили через те, що…

… ви не належите до приписного населення

Ви не мусите обирати лікаря та медзаклад за місцем реєстрації! Що робити, якщо в медзакладі вас переконують у зворотньому? Перш за все подумайте, чи не варто обрати інший медзаклад, в якому не будуть намагатися порушувати ваші права. Процитуйте лікарю «Порядок вибору лікаря, який надає первинну медичну допомогу», затверджений Наказом МОЗ №503 від 19.03.2018 р. Саме цей документ регламентує процес вибору лікаря, подання та припинення дії декларації з вибору лікаря: «Пункт II. 1. Пацієнт (його законний представник) має право обрати лікаря, який надає ПМД, незалежно від зареєстрованого місця проживання». Зверніться за роз’ясненнями до головного лікаря. Якщо і той відмовляє у реалізації вашого права на вільний вибір лікаря, зверніться до місцевого управління охорони здоров’я з заявою на ім’я керівника управління. Зразок заяви: https://goo.gl/2WGdHx

… ваш лікар уже набрав пацієнтів

Оптимальна кількість пацієнтів для терапевта — 2000, педіатра — 900, сімейного лікаря — 1800. Обсяг практики може відрізнятися від оптимального. Наприклад, якщо сімейний лікар працює в селі, де мешкають 2000 людей, то всі жителі зможуть обслуговуватися в нього. Без медичної допомоги не залишиться ніхто. На початку кампанії майже виключені випадки, що усі лікарі медзакладу уже набрали оптимальну кількість. Якщо вам все-таки відмовляють у підписанні декларації з цих причин, ви можете звернутися до головного лікаря, який підтвердить чи спростує інформацію, або звернутися до місцевого управління охорони здоров’я з заявою на його ім’я керівника управління. Пам’ятайте, що ви завжди можете обрати інший медичний заклад, де вам будуть раді. Гроші за ваше обслуговування мають отримати ті медичні заклади й лікарі, які готові до змін.

… ваш заклад не підключений до системи

Пацієнт не може підписати декларацію з лікарем, якщо заклад не підключений до електронної системи охорони здоров’я, тобто це технічно неможливо. Що робити? Дізнайтеся точну дату, коли заклад буде підключено до системи «Електронне здоров’я», у лікаря, реєстратурі чи зверніться до головного лікаря. Якщо ви уже визначилися з лікарем і медзакладом, куди державою будуть направлятися гроші за ваше обслуговування, ви можете зачекати — кампанія з вибору лікаря буде тривати до тих пір, поки усі українці не оберуть собі лікаря. Якщо чекати не хочете, то можете обрати іншого лікаря. Підключені до електронної системи медзаклади, які готові підписувати декларації з пацієнтами, мають наліпку «Тут можна обрати свого лікаря».

Ксенія АЛІСОВА.

Джерело: Новий День


Сначала зайдите на главные новости Херсона, Херсонская городская газета и останетесь здесь навсегда
  • Автор: Журналіст
  • Переглядів: 804
  • Коментарів: 0
  • 15-04-2018, 20:08

реклама партнерів

Інформація до новини

Шановний користувач, Ви зайшли на сайт як не зареєстрований.
Ми пропонуємо Вам зареєструватись або зайти під своїм логіном.
Адміністрація не несе відповідальності за коментарі користувачв. Якщо Ви побачили рекламу, або непристойні коментарі, будь-ласка натисніть кнопку "СКАРГА".


Добавление комментария

Ваше Имя:
Ваш E-Mail:
Код:
Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив
Введите код: