Завтра - Всесвітній день захисту прав споживача. Привід нагадати, як захистити свої права як споживача

 Завтра - Всесвітній день захисту прав споживача. Привід нагадати, як захистити свої права як споживача 

Дата Всесвітнього дня захисту прав споживачів була обрана у відповідності з днем, коли Дж. Ф. Кеннеді у 1962 році, виступаючи в Конгресі, ввів білль, де сформулював чотири головних права споживача – на безпеку, на інформацію і вибір, а також право бути почутим.

Пізніше до них додалися ще чотири: право на відшкодування збитків, право на споживацьку освіту, право на задоволення базових потреб і право на здорове оточуюче середовище. У 1983 році день 15 березня був закріплений в міжнародному календарі святкових дат як Всесвітній день захисту прав споживачів.

"Деякі з вас мають зізнатися, що належать до пасивних споживачів, не пишуть негативних відгуків в книгу скарг, не вимагають зустрічі з адміністратором магазину чи ресторану, і, тим паче, не звертаються до державних органів через неякісний товар чи послугу", - пише сайт "НКонлайн".

Як споживачі можуть і повинні відстоювати свої права розповідає начальник інспекції у справах захисту прав споживачів Новокаховської міськради Антоніна Прокопенко. Також у своїй публікації вона наводить окремі ситуації, які мали місце у Новій Каховці, та є типовими для Херсонщини та всієї країни.

Завтра - Всесвітній день захисту прав споживача. Привід нагадати, як захистити свої права як споживача

 

Більшість споживачів намагаються відстояти свої права та все ж таки вирішують поскаржитись. Справа в тому, що працюючи не один рік в інспекції, ми  постійно пропонуємо знайомим, співробітникам і насамперед відвідувачам купувати офіційно ввезену техніку із фіскальним чеком, яка підлягає гарантійному обслуговуванню та має необхідні документи підтвердження якості, адже саме на цю продукцію приходиться більший відсоток скарг. Саме тому, коли в магазині вам відмовляють зробити заміну несправного товару, який був придбаний офіційно з фіскальним чеком, ви можете відстояти свої права за допомогою Новокаховської інспекції у справах захисту прав споживачів або Держпродспоживслужби України, до компетенції якої, в тому числі, належать і питання захисту прав споживачів. І лише впевненим в своїй правоті це вдається!

Наприкінці січня 2018 року Дмитро К. придбав телевізор, вартістю майже 18 тис.грн. Звісно звернувся до офіційного дистриб’ютора обраної торгівельної марки, а не став робити замовлення в інтернет-магазині. До телевізора придбав приставку для перегляду програм через Wi-Fi. Однак, ні через приставку, ні через  кабель телевізор не працював. Споживач звернувся до магазину з вимогою повернути за товар гроші, але отримав відмову від адміністрації (Довідково: Протягом перших чотирнадцяти днів споживачі мають право повернути придбаний товар до магазину без будь-яких причин).

Зважаючи на таку ситуацію, Дмитро написав скаргу в Держпродспоживслужбу України. Шаблон скарги знайшов в інтернеті, проаналізував статті 4, 6, 7, 8 та 15 Закону України «Про захист прав споживачів», детально описав ситуацію та зазначив, які саме статті Закону, на його думку, були порушені. Зокрема, скаржився на те, що йому відмовили  замінити телевізор або повернути кошти (стаття 8 Закону, в частині прав споживача в разі придбання товару з істотним недоліком), а також на те, що його фактично ввели в оману щодо можливостей роботи пристрою через приставку(стаття 15 Закону, в частині надання інформації про умови та правила ефективного і безпечного використання продукції), додав до скарги копію звернення в магазин та їх відписку. Більше того, обладнання не супроводжувалось інструкцією з використання чи іншою корисною для споживача інформацією державною мовою, передбаченою статтею 15 Закону України «Про захист прав споживачів».

В результативній частині скарги Дмитро звернувся з проханням: – обміняти або повернути гроші за придбаний телевізор, – в разі доречності, здійснити позапланову перевірку магазину на дотримання вимог законодавства, – інформувати споживача про результати розгляду скарги.

За наступний місяць від Держпродспоживслужби надійшло декілька листів. Спочатку у них йшлося про те, що для всебічного розгляду звернення необхідно провести позапланову перевірку, згоду на яку має дати Мінекономрозвитку України, далі інформували, що таку згоду вони отримали, і нарешті дали знати, що планують вийти на перевірку.

Через декілька днів після отримання останнього листа, Дмитру зателефонували з магазину та запропонували отримати за телевізор сплачені кошти, адже сервісний центр зробив заключення,  що він не підлягає ремонту та запропонував обміняти його на новий!

Поки що Дмитро не отримав фінального листа від Держпродспоживслужби стосовно розгляду звернення. Цілком можливо, що магазин був змушений не лише повернути  гроші за телевізор, а й сплатити штраф та до того ж  змушений надрукувати інструкції українською мовою і нанести на товар необхідне маркування. Думаємо, що таке стягнення було б справедливим і стало запорукою того, що наступного разу магазин добросовісно виконає всі свої зобов’язання щодо гарантійного ремонту.

Який висновок?  Споживачам, треба частіше та завзятіше відстоювати свої права. Необхідно змінити стереотип відносно того, що скаржитись – це погано, а з державними органами взагалі краще не зв’язуватись, адже тільки витратиш купу часу та нервів. Тільки так ми зможемо змінити щось на краще в нашій країні. Адже, якщо мільйони пересічних українців кожного дня будуть відстоювати свої права жити достойно, наше життя та майбутнє держави набагато швидше зміняться на краще!

Що стосується захисту прав споживачів, то для всіх тих, хто прислухається до поради, наводимо коротку інструкцію стосовно того, що робити, куди і як саме звертатись задля ефективного захисту своїх прав.

1. Купуючи товар, попросіть фіскальний чек, особливо це стосується побутової техніки, яка з 7 травня повинна продаватись виключно із фіскальним чеком (Постанова Уряду №506). За інформацією Держпродспоживслужби в переважній більшості випадків вони не можуть розглянути скаргу та притягнути порушника до відповідальності саме у зв’язку із відсутність фіскального чеку.

2. У разі, якщо в магазині менеджер із сервісного обслуговування на словах відмовляє вам у здійсненні гарантійного обслуговування, а при цьому ви відчуваєте, що він не правий, обов’язково напишіть письмову заяву зі змістом вашого проханням, зареєструйте в магазині та зніміть копію.

3. Отримавши відмову від магазину в письмовій формі, можна починати писати скаргу в Новокаховську інспекцію у справах захисту прав споживачів (далі НІЗПС) або до Держпродспоживслужби. До скарги треба прикласти копію вашого звернення в магазин та їх відмову, а також копію фіскального чеку та/або іншого документу, що засвідчує факт здійснення купівлі товару. Приклади оформлення скарг можна знайти у великій кількості в інтернеті або безпосередньо в НІЗПС. Інформацію щодо адреси та контактів Держпродспоживслужби можна знайти на цьому сайті.

4. Саму скаргу краще відправити рекомендованим листом, це коштує трішки дорожче, зате дає гарантію того, що ваше звернення десь не загубиться.

5. Чекайте, і навіть якщо ваше звернення з якихось причин не буде задоволено, ви зможете із впевненістю сказати, що використали всі засоби для захисту своїх прав, а ми вам в цьому допоможемо.

Кожен має право на якісну, безпечну продукцію, товари та послуги, адже це - здоров’я нашої нації. Тож бажаємо добросовісних надавачів послуг, привітних продавців та приємних покупок! 


Сначала зайдите на главные новости Херсона, Херсонская городская газета и останетесь здесь навсегда
  • Автор: Журналіст
  • Переглядів: 421
  • Коментарів: 0
  • 14-03-2018, 07:25

реклама партнерів

Інформація до новини

Шановний користувач, Ви зайшли на сайт як не зареєстрований.
Ми пропонуємо Вам зареєструватись або зайти під своїм логіном.
Адміністрація не несе відповідальності за коментарі користувачв. Якщо Ви побачили рекламу, або непристойні коментарі, будь-ласка натисніть кнопку "СКАРГА".


Добавление комментария

Ваше Имя:
Ваш E-Mail:
Код:
Кликните на изображение чтобы обновить код, если он неразборчив
Введите код: